Overview-Științescu 2023
March 4, 2023

În timp ce proiectele Științescu s-au apucat de treabă, antrenând în drumul lor minți agere de tineri și copii,  vă propunem să aruncăm un ochi curios la cine sunt și ce își propun.

1. Asociația Door to Outdoor – proiectul “Hub Sportiv”

În prezent, copiii dispun de acces la informații mai mult decât oricând. Cu toate acestea, cei mai mulți dintre ei nu ajung să experimenteze niciodată în viața reală noțiunile pe care le învată sau care este expresia lor în viața de zi cu zi.

Pentru a înțelege ce este oxigenul și care este rolul lui în aprinderea focului sau pentru a vedea diferența dintre mai multe tipuri de combustibili, este nevoie de practică. Scopul proiectului este să ofere oportunitatea copiilor și tinerilor de a face legatura între cunoștințele teoretice pe care le dețin în discipline precum geografia, biologia, fizica și partea practica, concreta, tangibila construind contexte în natură, unde ei învață deprinderi si abilitati manuale și aplică în situatii concrete teoria.

2. Asociația Părinților – Școala 10 – proiectul “Recreația Mare”

Acest proiect își propune să creeze o punte între joc și știință, între distracție și învățare, între copiii pasionați de știință și cei cu înclinații artistico-plastice. Construirea unui spațiu școlar care va schimba  modul în care este percepută școala prin îmbinarea dragostei pentru mediul înconjurător cu știința, realizând în permanență conexiuni atât interdisciplinare, cât mai ales între discipline și pasiunile, hobby-urile personale. Activitățile practice, informațiile descoperite pe parcursul desfășurării proiectului, investigațiile, jocurile și experimentele științifice pentru copii vor satisface dorința de cunoaștere a iubitorilor de matematică, biologie, fizică și chimie, le vor oferi o nouă perspectivă de abordare a acestor discipline și va încuraja și mai mult pasiunea lor.
3. A-K-ademia Karpen Junior – proiectul “Școala care învață”
Proiectul face ca știința să fie distractivă, orele de laborator să se desfășoare sub forma relaxată a jocului, adică se pun bazele  creării unor premise reale ale învățării. Copiii, în general, dar mai ales cei de vârsta celor din grupul țintă al proiectului, sunt fascinați de viața înconjurătoare, iar cadre didactice implicate simt că au menirea, obligația de a răspunde acestor nevoi, prin creativitate pedagogică, la atâtea „De ce-uri?” legate de disciplinele STEM. Astfel a apărut necesitatea înființării unui nou laborator de științe care va permite, prin dotări de excepție, ca micii karpenieni să pătrundă încrezători în universul fascinant și plin de sensuri al biologiei, fizicii și chimiei.

4. Asociatia Maria si Ioan Popa ”AMIP” – “Alfabetizare digitală în mediul rural”

Elevii din mediul rural sunt lipsiți de oportunități de cunoaștere și dezvoltare a abilităților digitale deși, acestea sunt vitale atât pentru învățare cât și pentru integrare în societatea actuală, mai ales pe piața muncii.
Elementul inovator pe care proiectul îl propune este existența într-un spațiu rural a unei resurse de alfabetizare digital[ cu potențial de a transforma atât viețile beneficiarilor cât si a întregii comunități.
5. Grupul de inițiativă Inside Out – “Știu ce mănânc!”
Există preconcepția că alimentația sănătoasă e ceva complicat, plictisitor și lipsit de gust. Această perspectivă poate fi schimbată în momentul în care începi să înveți și să știi ce anume mănânci. În spatele relației dintre alimente și corpul uman se află o poveste magică a științelor ( biologie, anatomie, chimie ).  Din păcate, de cele mai multe ori, aceste științe sunt predate teoretic, teorie care demotivează și nu întreține curiozitatea copiilor și tinerilor. Proiectul își propune să trezească pasiunea către aceste științe prin corelarea lor cu propriul corp, prin intermediul alimentelor pe care le consumăm.